Óvodakerti beszámoló
Pályázatot nyújtottunk be 2022-ben, óvodakert létrehozására, kertet művelő óvodás korú gyerekek aktív bevonásával, saját területen.Iskolakert-hálózat tagjai lettünk!
Célunk
Az óvodakert a gyermeknevelés egyik kiemelt színtere, hiszen a szabadlevegőn való mozgásos játéktevékenységek mellett számtalan lehetőséget biztosít a gyermeki személyiség kibontakoztatásához, az egészséges, tevékenységekben megnyilvánuló fejlődéshez. A természethez fűződő pozitív érzelmi viszony kialakítása itt igazán életszerű. Az óvodakert eszköz lehet az óvodapedagógus kezében, ha tudatosan élünk vele. Eszköz ez a gyermekek munkára nevelésében, az érzékelés, észlelés útján történő tapasztalatszerzésben, a természet biológiai körforgásának tudatosításában, a természetvédelem közvetlen gyakorlásában, a felfedezéses, a problémamegoldó-, élményközpontú tanulásban, az egészséges életmód alakításában, az együttműködés és társas készségek alakításában, megfelelő viselkedési formák gyakorlásában (Ráczné Németh Csilla: Négy évszak az óvodakertben c. könyv alapján).
Fontosak az óvodakertek!
Évekkel ezelőtt kezdtük el a kertnek, mint oktatási térnek és eszköznek a használatát, a sikeres pályázattól a megújulási lehetőségeket vártuk!. Az iskolakert, mint az Iskolakertekért Alapítvány által használt gyűjtőfogalom, magába foglalja az óvodakerteket is. Az Alapítvány sok iskolai jó gyakorlatot gyűjtött be már országszerte, melyet közvetít iskolai kertészkedést tervező vagy végző közösségeknek.
Óvodai jó gyakorlataink még kevesen vannak. Ezért jó példákat, megvalósításokat keresünk az óvodák köréből is, hogy tudásbázisunk, ötlettárunk gyarapodjon. Célunk, hogy a jó példával járjunk elől más intézmények számára!