
Autizmus és ADHD felismerése és kezelési lehetőségei
Bozsaky Ágnes Győri Pöttöm fejlesztő
Bozsaky Ágnes Győri Pöttöm fejlesztő
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából felmérést készítünk óvodáskorú gyermekek szülei körében a gyermekek digitális médiaeszköz-használatával kapcsolatban, digitális eszközök alatt értve például az okostelefonokat, a tévéket/okostévéket, a tableteket.A kérdőív kitöltése legfeljebb 10-15 percet vesz igénybe. Személyes tapasztalatainak megosztásával hozzájárul az óvódáskorú gyermekek digitális eszköz-használatának megismeréséhez. Válaszait természetesen anonim módon kezeljük, a feldolgozás során azokat nem lehet önnel kapcsolatba hozni. Az elemzés a személyes adatokra vonatkozó jogszabályok betartásával történik.Fontos, hogy az egyes kérdésekre nincsenek jó vagy rossz válaszok. Mi az Ön véleményére, tapasztalatára vagyunk kíváncsiak.
2025-ben második alkalommal adtuk be részvételi szándékunkat a Magyar Parasport Napjának megünneplésében.
Pákozdi arborétum
Állatvédelem a bölcsődében
Éves beszámoló
A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.
Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.
Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.
A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.